Zonnebrand en deodorant meest favoriet bij vrouwen tijdens zomer

Geplaatst op: 21-06-2011

Zonnebrand en deodorant meest favoriet bij vrouwen tijdens zomer

Etos liet bij de start van het nieuwe zomerseizoen een onderzoek uitvoeren onder 515 Nederlandse vrouwen naar beauty in de zomer met verrassende resultaten!

Dé onmisbare producten

Als het om de persoonlijke verzorging in de zomer gaat, zijn deodorant (85%), zonnebrand (85%) en aftersun (58%) dé onmisbare producten voor de Nederlandse vrouw! Want ook in de zomer besteden vrouwen veel aandacht aan hun uiterlijk, maar ze doen dat niet om mannen te verleiden. Bijna driekwart van de vrouwen (74%) ziet een vakantieromance niet zitten en slechts 17% blijkt ‘in te zijn' voor een vakantieliefde en 9% weet het niet.

De must-have zomerproducten

Persoonlijke verzorging en beauty gaan bij de vrouw hand in hand in de zomer. De must-have zomerproducten voor de strandtas als deodorant, zonnebrand en aftersun, worden gevolgd door beautyproducten als mascara (52%), nagellak (36%) en oogschaduw (24%). In de koffer van de man mogen deodorant (47%) en scheerzeep/mes (26%) niet ontbreken, zo vindt de Nederlandse vrouw.

Jan Kooiman favoriet voor insmeren rug!

Vakantieliefdes en begeerlijke mannelijke BN'ers staan deze zomer niet hoog op het verlanglijstje van vrouwelijk Nederland. Meer dan de helft van de vrouwen wil niet ingesmeerd worden door een van de bekendste en meest begeerde mannen van Nederland. Bij vrouwen die dat wel willen (48%), is acteur Jan Kooiman (11%) favoriet. Op de tweede plaats eindigt acteur en presentator Chris Zegers (9%), gevolgd door presentator en fotomodel Arie Boomsma (7%).

Mondaine vrouw tijdens zomervakantie

Zonnige momenten brengen vrouwen het liefst door in de tuin (30%), op het strand (20%) of tijdens vakantie (16%). In de vakantie gaan de meeste vrouwen bij voorkeur gekleed als een mondaine vrouw, gehuld in jurk met bloemendessin en instapsandaaltjes (29%). Een kleiner deel (24%) kleedt zich op een zomerse dag als de girl next door: in spijkerbroek en op gympen of geeft de voorkeur aan een sportieve outfit (16%). Maar weinig vrouwen (6%) tonen zich in de zomer als echte diva; met rokje en op hoge hakken en slechts 5% van hen geeft de voorkeur aan de bekende campinglook (in joggingbroek en op badslippers).

Besteding aan zomerse beautyproducten

De meeste vrouwen (16%) besteden 35 euro of meer aan zomerse beautyproducten zoals zonnebrand, aftersun, make-up en bodylotion. Een bijna even groot percentage (15%) geeft tussen de 15 en 20 euro uit. In totaal wordt er door ruim de helft van de vrouwen 15 euro of meer besteed.

Kleur je zomer

Etos heeft, speciaal voor vrouwen die deze zomer trendy en mooi voor de dag willen komen, een kleurrijk zomerassortiment ontwikkeld. Dit assortiment heeft een zonnig en vrolijk zomerdessin, geïnspireerd op ‘bloemen'; dé trend voor deze zomer. Etos geeft kleur aan deze zomer met must-haves als een strandtas, beautycase, bijoux en zomerse make-up. Het limited edition Etos zomerassortiment bestaat uit ruim 40 producten, waarvan de prijzen variëren van €1.99 tot €9.99 euro, wees er snel bij want op=op!

Over het onderzoek

Het onderzoek naar beauty tijdens de zomer is uitgevoerd in opdracht van Etos door Panelwizard onder 515 Nederlandse vrouwen van 20 t/m 49 jaar. De resultaten geven een representatieve afspiegeling van de mening van de Nederlandse vrouw in deze leeftijdsgroep.

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief