Samenwerking tussen Etos en bol.com

Geplaatst op: 18-04-2014

Samenwerking tussen Etos en bol.com

Drogisterijketen Etos en bol.com zijn een samenwerking aangegaan waardoor ze nu meer keuze, meer service en meer gemak bieden voor de klant. Een groot deel van de Etos-eigen merk producten zijn al online verkrijgbaar voor de consument in de winkel Mooi & Gezond bij bol.com.

Keuze uit ruim 50.000 verzorgingsproducten

Bij twee Etos-winkels start ook een proef waarbij medewerkers in de winkel direct bij bol.com extra producten voor hun klanten kunnen bestellen. Zo krijgt de klant de keuze uit ruim 50.000 artikelen in persoonlijke verzorging. De samenwerking wordt in het voorjaar verder uitgebreid waarbij het ook mogelijk is dat klanten van bol.com hun pakketje laten bezorgen bij, in eerste instantie, een geselecteerd aantal Etos-winkels.

Etos Top 10 lijsten

Met de samenwerking bundelen Etos en bol.com hun expertise in off- en online verkoop van persoonlijke verzorgingsproducten. Klanten kunnen via de Etos-shop bij bol.com nu al een groot deel van het Etos-eigen merk-assortiment bestellen en inspiratie en tips opdoen d.m.v. de Top 10 Etos Musthaves, Top 10 Etos Lente Make-up, Top 10 Etos Nagellak, Top 10 Etos Gezichtsverzorging en de Top 10 Etos Wellness. Het assortiment wordt nog verder uitgebreid.

Extra service en advies

Etos start ook in een paar winkels een proef waarbij medewerkers extra advies en service kunnen verlenen: via een eigen toegang tot de Mooi & Gezond-winkel van bol.com kunnen zij producten bestellen die niet in de Etos-winkel verkrijgbaar zijn, maar waar de klant wel naar op zoek is. De klant rekent af in de Etos-winkel en kan de dag erna de producten ophalen, of desgewenst, tegen betaling thuis laten bezorgen. Daarnaast gaat een geselecteerd aantal Etos-winkels ervaring opdoen als afhaalpunt voor bol.com bestellingen.

Optimaal combineren off- en online

De samenwerking is een logisch gevolg van de strategie van Etos en bol.com om klanten nieuwe manieren te bieden om nog makkelijker te winkelen. "Met tientallen speciaalzaken hebben klanten bij bol.com inmiddels keuze uit ruim 7 miljoen verschillende artikelen waaronder ook een groot aantal artikelen voor persoonlijke verzorging. Door de samenwerking met bol.com kunnen we onze klanten een nog breder assortiment aanbieden en zetten we een volgende stap in het optimaal combineren van het off- en online verkoopkanaal. Klanten kunnen voor advies altijd in onze Etos-winkels terecht, maar nu ook ongeacht het tijdstip en de plek waar ze zijn, op basis van hun persoonlijke behoeften en voorkeuren, zelf bepalen waar en wanneer ze hun Etos- eigen merk producten aanschaffen" zegt Inge Wortelboer, Manager Marketing & Format bij Etos.

 

Lees ook:

Etos voor 4e keer uitgeroepen tot 'Beste Drogist van Nederland'!

Creëer je eigen Oranje look bij Etos

Meer artikelen

Default 120x600
Algemeen
Schrijf u in voor de nieuwsbrief