Samenwerking Idyl en Vriesia

Geplaatst op: 02-06-2010

Samenwerking Idyl en Vriesia

Idyl - het huismerk van D.I.O, Crest - en Vriesia hebben de handen ineen geslagen. Vanaf juni gaat Vriesia Idyl producten verkopen aan de aangesloten zelfstandige drogisterijen.

Meer producten

Al eerder is D.I.O. de samenwerking aangegaan met Pour Vous en drogisterij.net. Het doel is het gezamenlijk exploiteren van het huismerk. Ondanks het feit dat het omzetaandeel van Idyl het afgelopen jaar fors is gestegen, is deze ontwikkeling van cruciaal belang, wil het huismerk meer producten en dus omzet voor de zelfstandige drogist kunnen bieden.

Hogere volumes en een breder en sterker huismerk

Op dit moment kiest 12% van de klanten zijn drogisterij op basis van het huismerk dat zij bieden. Om hogere volumes te bereiken, het huismerk uit te breiden en te versterken, is deze samenwerking een belangrijke stap. D.I.O. en Crest zochten een manier om schaalvergroting te creëren en een volwaardig huismerk in de markt te zetten.

Fors uitbreiden

Vriesia daarentegen had geen huismerk. Door deze samenwerking zal het Idyl assortiment, dat nu 445 verschillende producten telt, de komende 2 jaar fors gaan uitbreiden en bij veel meer zelfstandige drogisterijen in de schappen liggen.

Groen Idyl producten, eerlijke natuurproducten

Jos Jongstra, algemeen directeur van D.I.O. drogisterijen, is tevreden over de overeenkomst die gesloten is met Vriesia. "Het huismerk is een echte klantenbinder," zegt hij. "Wij willen Idyl dan ook tot hét huismerk van de zelfstandige drogist maken. Door de samenwerking met Vriesia zal het volume aanzienlijk stijgen. Maar liefst 350 drogisterijen gaan nu Idyl producten voeren. De ontwikkeling van Idyl zal een echte groeispurt laten zien. We gaan niet alleen meer, maar vooral sneller Idyl producten lanceren. Ook wordt er gekeken naar eerlijke natuurproducten, de ‘groene Idyl producten'. Daarnaast zijn we van plan samen aan mass-marketing te gaan doen, te denken valt bijvoorbeeld aan jaarlijkse ‘Idyl weken'".

Sterker huismerk

De samenwerking tussen Idyl en Vriesia is dus voor alle partijen voordelig. De zelfstandige drogist zal profiteren van een sterker huismerk dat meer klanten bindt en dus meer omzet oplevert. En zowel D.I.O., Crest als Vriesia zijn het erover eens dat de samenwerking zijn vruchten zal gaan afwerpen.

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief