Retailconcern De Tuinen wordt Holland & Barrett

Geplaatst op: 30-03-2015

Retailconcern De Tuinen wordt Holland & Barrett

De directie van De Tuinen heeft vanmorgen aan haar medewerkers, leveranciers en stakeholders bekend gemaakt een nieuwe strategische richting in te willen slaan.

De Tuinen gaat zich rebranden naar het internationale retailmerk Holland & Barrett en dit wordt vanaf vandaag in werking gezet.

Sterkere waarden

Volgens Algemeen Directeur Colinda Hoegee zal de rebranding ongeveer 18 maanden in beslag gaan nemen. Hoegee: “Er zal voor mijn collega’s en mijzelf niets veranderen. De Tuinen heeft unieke merkwaarden, een uniek assortiment en een fantastische eigen cultuur, die worden aangevuld met de nog sterkere waarden van Holland & Barrett. Wij gaan een fantastisch Holland & Barrett Nederland worden!” De Tuinen en Holland & Barrett zijn binnen de NBTY Europe groep al bijna 12 jaar zusterbedrijven en liggen als retailmerk zeer dicht bij elkaar.

Ambitie en groei

De Tuinen is de laatste jaren een spraakmakend retailmerk die inspeelt op de nieuwe kijk op gezondheid & wellness in Nederland en opvalt door de anticyclische groei die het de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. Reden van de rebranding is dan ook de groei. Colinda Hoegee: “Wij hebben de gave ambitie om internationaal door te willen groeien. Wij willen grenzeloos vernieuwend zijn en buiten de gebaande paden doorgroeien. Met een merk als Holland & Barrett hebben wij die mogelijkheid."

De uitrol van het Holland & Barrett winkelconcept wordt snel in gang gezet. De eerstkomende nieuwe winkel zal worden geopend volgens het nieuwe concept.

Internationaal

Holland & Barrett is de laatste jaren flink gegroeid, de markt voor de zogehete ‘natural health’ is groeiende, zo ook Holland & Barrett die zich hierin als specilist heel goed onderscheidt. De keten heeft grote internationale ambities, zo is in 2012 de eerste winkel in China geopend en zijn de ambities voor Europa groot. Wereldwijd zijn er bijna 1000 Holland & Barrett winkels. Het merk is al bijna 100 jaar een wel bekend retailmerk met innovatieve producten, venieuwend winkel design en vooraanstaande customer experience.

Meer artikelen

Default 120x600
Algemeen
Schrijf u in voor de nieuwsbrief