Overname Mooi Parfumerie door DA Holding

Geplaatst op: 18-03-2014

Overname Mooi Parfumerie door DA Holding

DA heeft vandaag bekendgemaakt dat ze Mooi Parfumerie hebben overgenomen en een samenwerking aangaan met Vitaminstore. DA Drogist gaat Nederland gezonder en mooier maken met drie werelden in elke winkel: Fris, Gezond en Mooi. De drogist gaat terug naar de roots, waarin lokaal ondernemerschap, persoonlijk advies en aandacht voor de klant centraal staan.

De werelden Fris, Gezond en Mooi zijn vanaf 1 juli in de winkels zichtbaar.

Bundeling van krachten

Linda Keijzer, CEO DA: "We zijn heel blij met de overname van Mooi Parfumerie. Door de overname ontstaat er een bundeling van krachten waarmee we in staat zijn drie werelden neer te zetten waarin klant- en shopgedrag centraal staan: Fris, Gezond en Mooi. Gezamenlijk gaan we Nederland gezonder en mooier maken!" Peter van der Meer, algemeen directeur Mooi: "De overname van Mooi Parfumerie door DA Holding is bijzonder goed nieuws. Het is een stap voorwaarts. Een stap gekozen vanuit kracht, overtuiging, vertrouwen en een duidelijke groeiambitie om Mooie dromen waar te maken."

Fris, Gezond en Mooi in één winkel

De wereld Fris staat voor het vertrouwde drogisterij assortiment, waarin alles voor de persoonlijke verzorging verkrijgbaar is. Mooi staat voor luxe cosmetica, verzorging en parfumerie en wordt in samenwerking met Mooi Parfumerie ingevuld. Binnen de wereld Gezond treft de klant alles aan om gezond en vitaal te blijven, waarbij onder meer moet worden gedacht aan zelfzorg, voedingsmiddelen en voedingssupplementen. Voor de wereld Gezond gaat DA een samenwerking aan met Vitaminstore, de health specialist die 23 winkels in Nederland heeft.

Totaal Retail visie

Fris, Gezond en Mooi wordt opgezet volgens de Totaal Retail visie, die uitgaat van de klant en zijn shopgedrag. De klant kan straks op alle mogelijke manieren terecht bij DA: in de winkel, aan de keukentafel op de laptop, op de bank met de tablet en/of onderweg mobiel. De klant gaat zich in de winkel én op elke device thuis voelen bij DA.

Klant staat centraal

Op de winkelvloer gaat DA terug naar de roots, waarin lokaal ondernemerschap, deskundigheid, persoonlijk advies en aandacht voor de klant centraal staan. Maar dan in een eigentijds jasje en met een passend en compleet assortiment. Met kennis, advies en aandacht voor de klant gaat DA weer het onderscheid maken.

DA Totaal Retail

De overname van Mooi markeert de start van een nieuwe organisatie binnen DA Holding: DA Totaal Retail. Alle huidige DA ondernemers wordt de mogelijkheid geboden mee te gaan in deze franchise organisatie. Een organisatie waarin sprake is van een gedeeld belang en niet meer van deelbelangen op diverse gebieden. Met een heldere rolverdeling voor de ondernemer en DA.

DA ontzorgt de ondernemers

DA zorgt voor de commerciële vertaling van het merk en de formule en schept de basis met de juiste merken, inkoopcondities en optimale logistiek. DA ontzorgt daarmee de ondernemers zodat zij alle ruimte en tijd krijgen om vanuit hun vakmanschap te zorgen voor optimale executie in de winkel en te zorgen voor hun medewerkers, klanten en de lokale marktbewerking.

Bron: www.da.nl

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief