Nieuwe zeeplijn Mama Sopa steunt ontwikkelingsorganisatie Simavi

Geplaatst op: 17-09-2013

Nieuwe zeeplijn Mama Sopa steunt ontwikkelingsorganisatie Simavi

Tijdens de 11e Sky Radio Run op 6 september jl. hadden de deelnemers na afloop een hele bijzondere primeur: Heerlijk douchen met Mama Sopa voor het goede doel. Tijdens de Sky Radio Run ging namelijk het nieuwe zeepmerk Mama Sopa officieel van start! Mama Sopa is een initiatief van Herbapharm en ondersteunt projecten van ontwikkelingsorganisatie Simavi

De producten van Mama Sopa zijn PH neutraal, dermatologisch getest, parabenvrij, zonder vervuilende microplastics en phthalaten en vanaf vandaag verkrijgbaar.

Initiatiefnemer Mama Sopa

Per verkocht product van Mama Sopa krijgt een moeder in India hygiënetraining. De initiatiefnemer is Jeroen Sloendregt van Herbapharm: "Onze zeep wordt vaak gezien als een luxe product. Terwijl zeep en hygiëne essentieel zijn om bijvoorbeeld ziektes bij kinderen te voorkomen. Het werk van Simavi spreekt ons zeer aan, omdat zij samen met moeders in ontwikkelingslanden werken aan gezondheid. Daar geloven wij in omdat het juist de moeders zijn die verantwoordelijkheid nemen en veranderingen tot stand brengen. Met het Mama Sopa initiatief willen wij structureel bijdragen aan de projecten van Simavi."

Ontwikkelingsorganisatie Simavi: toekomst door water en zeep

Van de donatie van Mama Sopa kan Simavi samen met haar lokale partners moeders in India voorlichting over hygiëne geven. Wat deze moeders leren, geven ze door aan hun kinderen en de rest van de gemeenschap. Mama Sopa en Simavi willen met de eerste opbrengsten 40.000 trainingen realiseren. Simavi werkt in India vooral in de oostelijke deelstaten Orissa, Bihar en Jharkand. In deze arme gebieden heeft maar 4,5 procent van de huishoudens toegang tot voorzieningen zoals wc's. De hygiënische omstandigheden zijn er slecht. Hierdoor kunnen levensgevaarlijke ziektes zich gemakkelijk verspreiden. Door te werken aan watervoorzieningen, wc's en hygiëne, zijn mensen minder vaak ziek en neemt het sterftecijfer af.

Speels design met heerlijke geuren

Het speelse design van Mama Sopa is ontworpen door de kunstenaars van Studio Con-fetti. Op de verpakking staan oogjes die refereren aan het ‘wakende' moederoog maar ook verwijzen naar bacteriën. Naast de zeeplijn zijn er ook Mama Sopa washandjes en vrolijke gekleurde sponsjes. Mama Sopa heeft drie geurvarianten: Bubble Blue met verfrissende mint-chocolade aroma, Shiny Orange, romantisch met een vleugje mandarijn, en Sparkling Ginger met Gember en Sandelhout.

Hoe kun jij Mama Sopa helpen?

1) 'Like' Mama Sopa op facebook
2) Tweet dit bericht naar al je volgers
3) Koop een Mama Sopa pakket en verras iemand met jouw intenties voor het goede doel!

Met de aankoop van een Mama Sopa pakket maak je dus 5 mensen blij: jezelf, de ontvanger van jouw kado en 3 moeders in India met een hygiënetraining!

Meer informatie

Kijk voor meer informatie en verkoopadressen van Mama Sopa op www.MamaSopa.nl. Meer informatie over de projecten van Simavi? Kijk op www.simavi.nl.

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief