Nieuwe winkel van Yves Rocher in Nijmegen

Geplaatst op: 16-08-2012

Nieuwe winkel van Yves Rocher in Nijmegen

Yves Rocher opent a.s. vrijdag 17 augustus een winkel in de Burchtstraat in Nijmegen. Met de nieuwe winkel telt Nederland inmiddels tien winkels van Yves Rocher.

De opening is onderdeel van de nieuwe merkidentiteit van Yves Rocher, dat het merk sinds 2009 voert.

Kwalitatief hoogstaande producten

Yves Rocher produceert sinds 1959 plantaardige cosmetica, gemaakt met respect voor de natuur en is toegankelijk voor alle vrouwen over de hele wereld. Dit gebeurt op een unieke manier, want Yves Rocher oogst, produceert en distribueert zelf. Dankzij dit bijzondere economische model kan het merk de kosten controleren en vermijden dat de winstmarges zich opstapelen. Het resultaat zijn kwalitatief hoogstaande producten voor een bereikbare prijs. Meer dan vijftig jaar na dato, is dit nog steeds het hoofdprincipe van Yves Rocher.

Nieuwe merkidentiteit

Sinds 2009 keert Yves Rocher onder de pay-off "Grondlegger van de Plantaardige Cosmetica" terug naar zijn vijf kernwaarden: producten ontwikkelen op basis van planten, alle rijkdommen van planten onderzoeken, garant staan voor kwaliteit en veiligheid, het milieu actief beschermen en schoonheid toegankelijk maken voor alle vrouwen.

Restyling en opening

In het kader van de nieuwe merkidentiteit, restylede Yves Rocher zijn bestaande winkels in Groningen, Den Haag en Zwolle. Na de opening van de Flagship Store in de Rotterdamse 'Koopgoot' in mei 2009, de openingen van de winkels in Utrecht (september 2011), Amsterdam (november 2011) en Almere (februari 2012), is het nu de beurt aan Nijmegen. Dit zal niet de laatste zijn, want voor de komende tijd staan er nog enkele winkelopeningen gepland.

Fris nieuw winkelconcept

Deze vernieuwde identiteit komt tot uiting in een nieuw winkelconcept. De expertise van Yves Rocher en de natuur vormen de uitgangspunten bij de nieuwe uitstraling van de winkels. Zo hebben de gevels van de winkels het uiterlijk van een atelier: veel glaswerk, gecombineerd met kastanjebruine deurkozijnen en met een uitgangsbord dat geïnspireerd is op de uithangborden van ambachtslieden. Hiermee wil het merk benadrukken dat Yves Rocher naast distributeur ook producent is en dus alle kennis in huis heeft.

Indeling van de winkel

Ook de indeling van de winkel is aangepast en in drie ruimten opgedeeld:

  • De plantenserre: in deze ruimte staan producten met een fruit of een bloem als basisingrediënt. Naast lichaamsverzorgingproducten vind je hier ook make-upproducten en geuren terug.
  • Het plantenlaboratorium: dit gedeelte is gewijd aan producten die na botanisch en wetenschappelijk onderzoek tot stand zijn gekomen zoals anti-agingverzorging en afslankproducten.
  • De schoonheidssalon: in de salon is het mogelijk om verschillende schoonheidsbehandelingen te ondergaan zoals een massage, gezichtsbehandeling of pakking. Alle behandelingen zijn op plantaardige basis.
 

Speciale openingsacties Nijmegen

Om de winkelopening te vieren, organiseert Yves Rocher in de winkel in Nijmegen enkele speciale openingsacties. Zo krijgen klanten 50% korting op twee producten en 20% korting op een schoonheidsbehandeling. Daarnaast ontvangen ze ook een gratis mini (5 ml) van de geur 'Moment de Bonheur'. Vanaf de dag van de opening kunnen geïnteresseerden via de Facebookpagina van Yves Rocher Nederland een coupon downloaden, uitprinten en naar de winkel meenemen om zo te profiteren van deze aanbiedingen.

Meer artikelen

Default 120x600
Algemeen
Schrijf u in voor de nieuwsbrief