Mondverzorgingsmiddel CB12 wint Drogisterij Award 2012

Geplaatst op: 14-03-2013

Mondverzorgingsmiddel CB12 wint Drogisterij Award 2012

Afgelopen dinsdagavond 12 maart jl. werden de Drogisterij Awards 2012 uitgereikt. Uit meer dan honderd introducties is CB12 van Meda Pharma uitgeroepen als winnaar van de Drogisterij Awards 2012 binnen de categorie ‘Mondverzorging'.

De Drogisterij Awards 2012 werd dit jaar voor de 23e keer georganiseerd door het drogistenvakblad Marketing Results.

Groot marktaandeel

Het juryrapport luidde: "CB12 heeft in vrij korte tijd een groot marktaandeel weten te genereren: er is een snelle distributieopbouw geweest en het is zeer goed in de markt gezet. De jury geeft ook aan dat het product hierdoor een groeidriver van de mondwatercategorie is geweest". CB12 is een nieuw mondverzorgingsmiddel voor de behandeling en preventie van een slechte adem/halitose. Sinds de introductie in Nederland, in maart 2012, is CB12 bij apotheek en drogist al meer dan 260.000 keer over de toonbank gegaan. Daarmee is CB12 binnen de apotheek marktleider in het mondspoeling-segment en bij drogist het nummer 2 best verkochte merk. 

Om het succes van CB12 voort te zetten, is opnieuw een groot-schalige TV campagne gestart en wordt er actief geïnvesteerd in voorlichting en advies aan drogisterij- en apotheek- medewerkers en dentale professionals.

Twee varianten

CB12 kan vanaf 12 jaar dagelijks gebruikt worden, bij voorkeur na het tandenpoetsen. Het handige doseersysteem (alleen bij 250 ml flacon) zorgt ervoor dat er nooit meer of minder gebruikt wordt dan de aanbevolen 10ml per keer. CB12 heeft een mint/mentholsmaak en is verkrijgbaar in de twee varianten CB12 met de blauwe dop (0,5% mint/menthol) en CB12 mild met de groene dop (0,025% mint/menthol). Beide varianten zijn even effectief in het voorkomen en behandelen van slechte adem.

 

Consumentenadviesprijs

  • CB12  € 12,95/250 ml
  • CB12 mini  € 3,75/50 ml

 

Meer weten over CB12? Ga naar www.cb12.nl.

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief