Eigen Merk van de D.I.O. drogist is ook in 2010 flink gegroeid

Geplaatst op: 30-12-2010

Eigen Merk van de D.I.O. drogist is ook in 2010 flink gegroeid

De D.I.O. drogist timmert de laatste tijd hard aan de weg om meer naamsbekendheid te krijgen.

'Idyl Ons Huismerk'

Een nieuwe huisstijl, landelijke TV reclames en een stand op de huishoudbeurs. In dat rijtje hoort uiteraard ook een sterk Eigen Merk. Het Eigen Merk voor de D.I.O. drogist is 'Idyl Ons Huismerk'.

Stijgende lijn

Met Idyl is het in 2010 erg goed gegaan. Het aandeel is dit jaar gestegen met 16% en vergeleken met twee jaar geleden zelfs met 40%. Er is dan ook een scala aan introducties en relaunches doorgevoerd met onder andere Idyl Gezichtsverzorging, Idyl Haarstyling, Idyl Vitaminen, Mineralen en Supplementen en Idyl Douche & Body.

Acties

Naast het uitbreiden van het assortiment wordt er veel aandacht besteed aan grote acties. Zo is er afgelopen jaar een grote actie geweest met de filmsensatie van 2010; "Dik Trom". Bij aankoop van twee Idyl producten maakte de consument kans op bioscoopkaartjes voor de film of op vele leuke andere prijzen. De actie was een groot succes en heeft voor beduidend meer omzet gezorgd.

Nieuwe jaar

Het Idyl assortiment wordt steeds vollediger. Ellen Huijbers, Brand Manager Idyl, zegt: "Voor een aanzienlijk deel van het D.I.O. assortiment is een Idyl alternatief verkrijgbaar. Idyl is een Eigen Merk waarvan men weet dat de kwaliteit goed is en het een eerlijke prijs heeft." Natuurlijk staan er ook voor 2011 nieuwe introducties te wachten. Zo komen er nieuwe lijnen op het gebied van tandenborstels, familyplanning, haarkleuring, shampoos en crèmespoelingen.

De huishoudbeurs

Het woord huishoudbeurs viel al eerder in dit bericht. Van 12 t/m 20 februari gaat de D.I.O. drogist naar de huishoudbeurs. Er zullen daar meerdere Idyl producten tegen scherpe prijzen te vinden zijn. Ook daarmee hoopt D.I.O. het Eigen Merk nog sterker te maken.

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief