Drogisterijen voor consument slecht bereikbaar

Geplaatst op: 02-02-2015

Drogisterijen voor consument slecht bereikbaar

Uit onderzoek van Telefoonboek.nl naar de telefonische bereikbaarheid van drogisterijen blijkt dat 88,4% onbereikbaar zijn voor klanten.

Beoordelingen

Op Telefoonboek.nl staan alle drogisterijen vermeld. Consumenten kunnen hier aangeven of ze de betreffende bedrijven telefonisch hebben kunnen bereiken. Bij maar liefst 88,4% is aangegeven dat een bepaalde drogisterij één of meerdere keren telefonisch niet bereikbaar is geweest.

Verklaarbaar

Het is voor te stellen dat dit percentage zo hoog is”, aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl. “Medewerkers van een drogisterij zijn voornamelijk bezig met de klanten in de zaak. Hierdoor is een oproep zo gemist.”

Verlies van omzet

Telefonische onbereikbaarheid blijft niet zonder directe gevolgen. Joost: “Uit ander onderzoek blijkt o.a. dat één op de vier bij geen gehoor direct overstapt naar een concurrent. Hierdoor lopen de onbereikbare drogisterijen een aardig aantal potentiële klanten mis. Men gaat zo naar de concurrent. Dit kan cruciaal zijn voor de omzet."

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief