Dr. van der Hoog wint Challenge Award

Geplaatst op: 27-04-2012

Dr. van der Hoog wint Challenge Award

Afgelopen donderdag, 26 april 2012 werden in de St. Jan kerk te Roosendaal de winnaars van de Challenge Awards 2012 bekend gemaakt.

De Challenge Awards is een onderscheidend én kwalitatief event waarbij jaarlijks de prestaties en behaalde successen op het gebied van Trade Marketing en Category Management op zowel strategisch als tactisch niveau aan retail- en fabrikantzijde binnen het food- en drugkanaal worden erkend en beloond.

Merkrevolutie

Dr. van der Hoog sleepte de Challenge Award binnen in de categorie "Shopper activation & category development binnen drug." Dr. van der Hoog is ruim 75 jaar actief op de huidverzorgingmarkt en is daarmee het oudste cosmetica merk in Nederland. Vorig jaar besloot het merk geen merkevolutie, maar een merkrevolutie te laten plaatsvinden: het roer ging om met onder andere als doelstelling om ook een jongere doelgroep aan te spreken. De ommezwaai met natuurlijke klasse als statement heeft invloed gehad op het hele merk. Het logo, de bekende amfora vaas, is gerestyled waarbij de facetten de indruk van een diamantje geven. Het hele assortiment is volledig vernieuwd, alles straalt de beoogde luxe kwaliteit uit. Ook de verpakkingen kregen een high end look en feel met glanzende materialen, hoge flessen en zware potten.

Relaunch

Met deze relaunch toonde Dr. van der Hoog aan wat voor uniek concept zij als huidverzorgingsmerk heeft neergezet en wat voor groei dat heeft kunnen realiseren voor de categorie. Dr. van der Hoog heeft enerzijds een unieke positionering laten zien binnen het segment huidverzorging, wat een toegevoegde waarde is voor het assortiment van de retailer en uiteindelijk ook groei zal realiseren. Anderzijds heeft het merk laten zien dat ze voor de consument een mooi concept heeft kunnen bieden, wat uniekheid geeft aan het geheel. Hiermee hebben zij overduidelijk ingespeeld op de behoefte van de consument, die erg gevoelig is voor nieuwe producten en ontwikkelingen op dit gebied.

Het juryoordeel

De Challenge Award binnen in de categorie "Shopper activation & category development binnen drug" wordt toegekend op basis van de best practices van handel en/of industrie. De award wordt uitgereikt aan projecten die een structurele bijdrage hebben geleverd aan het ontwikkelen van de categorie op de lange termijn in samenwerking met de handelspartner waarvan beiden profiteren. De jury was erg lovend over de onderscheidende aspecten:

  • Lef tonen in een zeer competitieve markt om volledig te restylen
  • Eigentijdse positionering
  • Gedegen analyses in combinatie met goede samenwerking met retail
  • Consument als centrale spin in het web
  • Veel passie, kracht en geloof bij betrokkenen
  • Klein team in een lokale markt

Meer artikelen

Default 120x600
Algemeen
Schrijf u in voor de nieuwsbrief