D.I.O. Drogist breidt uit met zeven nieuwe winkels

Geplaatst op: 02-07-2014

D.I.O. Drogist breidt uit met zeven nieuwe winkels

Op dinsdag 1 juli heeft D.I.O. Drogist maar liefst zeven nieuwe winkels verwelkomt. De winkels zijn van ondernemers uit Noord-Nederland, Amsterdam en Rijswijk en komen over vanuit een andere organisatie.

Uniek concept

De keuze voor D.I.O. was voor deze ondernemers duidelijk. Het unieke concept sprak ze aan, namelijk: Respect voor de individuele zelfstandige ondernemer. Voor ons vanzelfsprekend, maar inmiddels bijna zeldzaam: een drogist die baas is in eigen winkel en zich toch kan onderscheiden. D.I.O. drogisterijen, de overkoepelende franchiseformule van meerdere deelformules, biedt de ondernemer alle steun waar hij deze wenst. De D.I.O. formule biedt de bouwstenen, de ondernemer en de winkelmedewerkers maken het verschil.

Lokaal ondernemerschap

De markt van zelfstandige drogisten staat onder druk, maar juist in deze moeilijke tijden investeert D.I.O. nu nog meer in het beste wapen van de zelfstandige ondernemer: zijn onderscheidend vermogen. De ondernemer moet volop de kansen kunnen grijpen die hij ziet in zijn eigen buurt. De ondernemer kan dit met de verschillende ‘D.I.O. gezichten' lokaal inkleuren.

Nieuwe sprekende uitstraling

De 7 winkels zijn op 1 juli jl. geheel in de nieuwe sprekende uitstraling geopend. Deze nieuwe uitstraling wordt in alle uitingen van D.I.O. - zowel in de winkel, de folders, de deelformules als in de D.I.O. webshop - consequent doorgevoerd. Elk thema krijgt een eigen herkenbare kleur, met overzichtelijkheid als resultaat. Kortom, opvallender folders en een eigen gezicht. Een uitstraling die D.I.O. als gegoten zit.

Spetterende openingsacties

Deze week hebben alle nieuwe winkels speciale openingsacties. Zoals binnen de D.I.O. filosofie past worden de klanten deze week extra verwend met bijzondere acties en een gratis goed gevulde boodschappentas bij de eerste 100 klanten.

Uniek en uitgebreid assortiment

Bij de D.I.O. drogist vindt de consument naast de traditionele producten ook een uniek assortiment, de Madelief selectie, een lijn van verantwoorde, duurzame en natuurlijke producten en een ruim aanbod van het merk Erica. Erica is het groene huismerk van D.I.O., met hoge marges voor de ondernemer. Daarnaast is er het unieke en voordelige huismerk Idyl, met alternatieven voor nagenoeg alle A-merken.
Het luxe gezicht van D.I.O. kan worden ingekleurd met Beautiful BY, een samenwerkingsverband waarin zelfstandige ondernemers samen met D.I.O. de krachten hebben gebundeld voor de inkoop en marketing voor de parfumerie.

De concurrentie de baas

D.I.O. gelooft niet in de alom woedende strijd ‘goedkoop, goedkoper, goedkoopst'. In prijs komt D.I.O. goed mee, D.I.O. is even duur als Kruidvat of Etos. De ondernemer zelf staat bij D.I.O. voorop; door betere inkoop behoudt de ondernemer zijn marge.  Het uitgangspunt in het beleid is en blijft: bij D.I.O. méér waar voor je geld.

Laagdrempelig en vertrouwd

De klant krijgt bij D.i.O. een laagdrempelige winkel met een toegankelijke winkelmedewerker die hem vaak persoonlijk kent, hem daardoor adviezen en aanbiedingen op maat kan bieden, met vertrouwd personeel dat op het juiste moment discreet weet te zijn, waardoor de klant op zijn gemak is in deze warme en gezellige winkel waar iedereen nog tijd heeft voor een praatje. Een luisterend oor en oog voor de menselijke maat, dat is de D.I.O. Drogist ten voeten uit. Prijs is dus wel degelijk belangrijk, maar niet het onderscheid waarmee je een trouwe klantenkring opbouwt en behoudt.

DC klanten

Ook zijn er deze maand ruim 10 nieuwe DC klanten bijgekomen. D.I.O. verwelkomt al deze nieuwe ondernemers, heet ze hartelijk welkom binnen de familie en wenst ze veel succes.

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief