De vitamines, mineralen en calorieën in fruit

Geplaatst op: 12-04-2011

De vitamines, mineralen en calorieën  in fruit

Fruit is gezond en lekker, nu de zomer eraan komt is er volop keuze aan fruit! Maar welke vitamines en mineralen zitten er eigenlijk in fruit en hoeveel calorieën?

Aardbeien

  • Aardbeien zijn zeer gezond vanwege hun hoge vitamine C gehalte, verder bevatten ze ook vitamine B, natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer en zink.
  • Per 100 gram 36 kcal.

Abrikozen

  • Abrikozen zijn rijk aan vitamine A, B1, B2, B6, B11 en C . De mineralen zijn natrium, kalium, calcium, fosfor en magnesium en ijzer.
  • Per 100 gram 60 kcal.

Rode bessen

  • In rode bessen zitten vitamine B1, B2, B6, B11, C, kalium, natrium, calcium, fosfor,  ijzer, magnesium, koper en zink.
  • Per 100 gram 43 kcal.

Ananas

  • Ananas bevat vitamine B1, B2, B6, B11, C en natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 61 kcal.

Appels

  • Appels bevatten de vitamines B1, B2, B6, B11 en C en ook natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 54 kcal.

Avocado

  • In een avocado zitten vitamine B1, B2, B6, B11 en C en bevatten ze natrium,kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 188 kcal

Bananen

  • Bananen bevatten A,B1, B2, B6, B11 en C en zitten vol kalium, verder zit er natrium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink in.
  • Per 100 gram 86 kcal.

Bramen

  • In bramen zitten vitamine A, B1, B2, B6 en C en natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer en koper.
  • Per 100 gram 58 kcal.

Citroenen

  • Citroenen bevatten vitamine B1, B2, B6, B11 en C en natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 36 kcal.

Cranberries

  • In cranberries zitten vitamine B1, B2, B6, B11 en C , natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 24 kcal.

Druiven

  • Witte druiven bevatten A, B1, B2, B6, B11 en C en natrium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 57 kcal.
  • Blauwe druiven bevatten A, B1, B2, B6, B11 en C, calcium, kalium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 53 kcal.

Granaatappels

  • Granaatappels bevatten vitamine A, B1, B2, B6, en C, natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 85 kcal.

Grapefruit

  • In een grapefruit zit B1, B2, B6, en C, natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 45 kcal.

Kersen

  • Kersen bevatten A, B1, B2, B6, B11 en C en kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 54 kcal.

Kiwi's

  • In kiwi's zitten de vitamines A, B1, B2, B6, B11 en C en natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 48 kcal.

Kokosnoten

  • Kokosnoten bevatten vitamine B1, B2, B6, B11 en C en natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 410 kcal.

Limoenen

  • Limoenen bevatten vitamines B1, B2 en C en de mineralen natrium, kalium, calcium, fosfor en ijzer.
  • Per 100 gram 32 kcal.

Lychees

  • In lychees zit B1, B2, B6, en C met natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 81 kcal.

Mandarijnen

  • Mandarijnen bevatten de vitamines A, B1, B2, B6, en C, natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium en zink.
  • Per 100 gram 49 kcal.

Mango's

  • In een mango zit A, B1, B2, B6, B11 en C en natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 61 kcal.

Meloen

  • Een meloen bevat de vitamines A, B1, B2, B6, B11 en C en natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 47 kcal.

Nectarines

  • Nectarines bevatten de vitamines A, B1, B2, B6, en C en natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer en zink.
  • Per 100 gram 37 kcal.

Papayas

  • In een papaya zit A, B1, B2, B6, B11 en C met de mineralen natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 45 kcal.

Passievruchten

  • Passievruchten bevatten vitamine A, B1, B2, B6 en C en natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 120 kcal.

Peren

  • Peren bevatten vitamines B1, B2, B6 en C met de mineralen natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 54 kcal.

Perziken

  • In een perzik zit A, B1, B2, B6, B11 en C met de mineralen natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 39 kcal.

Pruimen

  • Pruimen bevatten A, B1, B2, B6 en B11 met de mineralen natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 56 kcal.

Sinaasappels

  • Sinaasappels bevatten A, B1, B2, B6, B11 en C met de mineralen natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.
  • Per 100 gram 45 kcal.

Watermeloenen

  • In een watermeloen zit A, B1, B2, B6, B11 en C met de mineralen natrium, kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer en zink.
  • Per 100 gram 37 kcal.

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief