De Tuinen zoekt 100 nieuwe locaties

Geplaatst op: 28-01-2015

 De Tuinen zoekt 100 nieuwe locaties

De Tuinen wil haar winkels in Nederland binnen drie jaar uitbreiden van 148 naar 250. Hiermee spelen ze in op de groeiende behoefte van de consument op gebied van wellness en gezondheid.

Incentives 

In haar zoektocht naar nieuwe locaties betrekt het retailconcern ruim duizend medewerkers en stelt incentives beschikbaar voor werknemers die een geschikte locatie aandragen die tot aanhuur leidt. Algemeen Directeur Colinda Hoegee: “Onze medewerkers kennen als geen ander onze winkels, onze klanten en weten precies waar wij moeten zitten.” 

Best groeiend bedrijf

Retail is een lastige markt, desondanks is De Tuinen één van de weinige retailbedrijven die op dit moment winst maakt en blijft uitbreiden. Naast het feit dat De Tuinen wederom uitgeroepen is tot best groeiend bedrijf van Noord-Holland én Nederland (High Growth Award 2014), heeft zij ook voor de vierde keer op rij een FD Gazelle Award in ontvangst genomen, omdat zij opnieuw een omzetgroei heeft laten zien van meer dan 20%.

Top 100

Locatus, bron op het gebied van winkelinformatie in de Benelux, benoemt De Tuinen als opvallende stijger in hun ‘Top 100 formules in Nederland’ (op basis van aantal verkooppunten), waarin De Tuinen een groei laat zien van 122 winkels in januari 2014, naar 148 in januari dit jaar. Een groeiontwikkeling die ook de komende jaren wordt voortgezet.

A-locaties

De Tuinen zet dit jaar grote stappen om haar landelijke zichtbaarheid uit te breiden met het zogenaamde nieuwe ‘witte vlekkenplan’ waarmee het bedrijf inzicht heeft in plaatsen in Nederland waar kansen of mogelijkheden liggen en plannen kan maken om daar naartoe uit te breiden. Bij De Tuinen gaat groei niet alleen om kwantitatieve groei, maar vooral ook om kwalitatieve groei, waarbij specifiek wordt gekozen voor A-locaties. Door de vestigingscriteria van De Tuinen te vergelijken met plaatselijke gegevens wordt bepaald of een locatie wel of niet aansluit bij de visie van het bedrijf. “Onze doelstelling is om ons binnen drie jaar in de top 30 van Retail te begeven”, aldus Hoegee.

Ambitieus jaar

De Tuinen investeert continu in groei, in haar medewerkers, in technologie en in innovatie. 2015 gaat voor De Tuinen een ‘game changing’ jaar worden, vol ambitie. Dit jaar wordt niet alleen gekenmerkt door het openen van nieuwe winkels, ook verdubbelen ze hun distributiecentrum, introduceren een nieuw winkelconcept èn verwelkomen ze een nieuw kassasysteem en klantenkaart om de klant nog beter te kunnen bedienen. Begin april zijn alle winkels over op een nieuw kassasysteem.

Strategie

Hoegee: "Onze strategie heeft zich keer op keer succesvol bewezen, en we blijven doorgaan met groeien, we blijven doorgaan met klanten en medewerkers aan ons te binden en we blijven doorgaan met investeren. Ik hoop dat we de komende jaren een enorm mooi succes van ons bedrijf blijven maken, zodat we over een paar jaar kunnen zeggen: weet je nog, toen we maar 148 winkels hadden...

 

Meer artikelen

Default 120x600
Algemeen
Schrijf u in voor de nieuwsbrief