De prijswinnaars van D.I.O. Winterdisplay zijn bekend!

Geplaatst op: 23-03-2012

De prijswinnaars van D.I.O. Winterdisplay zijn bekend!

Tijdens de wintermaanden konden D.I.O ondernemers met een winterdisplay een wedstrijd winnen. Drie D.I.O.-leden waren vorige week blij verrast met hun prijs voor het meest enthousiast omgaan met de D.I.O. winterdisplay.

De eerste prijs is gewonnen door D.I.O. de Vlinder in Schijndel, op de voet gevolgd door D.I.O. Steenstraat te Arnhem en D.I.O. de Koning op de Dorpsstraat te Zoetermeer.

Display met gezondheidsassortiment

Tijdens de wintermaanden van oktober tot en met februari stond er een ‘winterdisplay' in de D.I.O.-winkels met een weloverwogen gezondheidsassortiment om de consument juist in die periode van een goed advies en juiste producten te voorzien. Het is een compacte display met een assortiment van reguliere zelfzorg geneesmiddelen, zoals neusspray, keeltabletten, hoestdrank en pijnstillers. Hierbij is rekening gehouden met alle leeftijdscategorieën, met passende producten voor jong en oud. Ook is er gedacht aan bijverkoop en de onderste plank is gereserveerd voor Kleenex en Idyl zakdoekjes.

Stimulatie voor ondernemers

Om de D.I.O.-ondernemers te stimuleren actief met de display om te gaan is er een wedstrijd gehouden. De ondernemers moesten laten zien of merken hoe actief zij met de display zijn omgegaan. Ten eerste is er gekeken naar de verkoopresultaten. Daarnaast konden ze laten merken dat ze superenthousiast waren door een unieke of verrassende foto van de display in de winkel te sturen of door een stukje te schrijven met de winterdisplay in de hoofdrol. Ook hebben de winkelaccountmanagers de inzet op de winkelvloer bekeken.

Positieve omzetten

Met de display konden ondernemers hun adviesfunctie nogmaals onderstrepen. Ondanks dat begin dit jaar veel artikelen een UA-status hebben gekregen en niet meer door de drogist mag worden verkocht hebben de deelnemende D.I.O. drogisten de omzet toch op peil weten te behouden binnen deze belangrijke productgroep.

Omzetstijging door display

Cijfers tonen bij de deelnemende D.I.O. drogisten aan dat de omzet van de artikelen in de winterdisplay met gemiddeld 16% gestegen is. Monique Lute, Category Manager gezondheid, voegt eraan toe: ‘We zijn twee jaar geleden begonnen met de zondisplay en deze liet zien dat de D.I.O.'s met een zondisplay beter presteerden dan de drogisterijen zonder display. Dat de winterdisplay zo'n omzetstijging heeft bewerkstelligd bewijst het effect van een gerichte benadering.'

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief