DA Drogist weer genomineerd voor ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2012'

Geplaatst op: 29-08-2012

DA Drogist weer genomineerd voor ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2012'

Vorig jaar werd DA door de consument gekozen tot ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland', dit jaar zijn ze wederom opnieuw genomineerd voor deze prestigieuze titel.

Bekendmaking nominatie

Afgelopen maandag werd de nominatie van 2012 bekendgemaakt door het team van MarketResponse, dat tijdens een ‘tour' door Nederland de genomineerde bedrijven kwam verrassen, MarketResponse heeft van de bekendmaking van de nominatie bij DA een filmpje gemaakt. Op 25 september wordt tijdens een event in Leuden bekend wie van de tien genomineerden zich dit jaar het Klantvriendelijkste Bedrijf mag noemen. Voor de zesde achtereenvolgende keer wordt door bureau MarketResponse onderzocht welk bedrijf als meest klantvriendelijk wordt ervaren. Dit onderzoek onder 2.500 consumenten heeft geleid tot een top-10 van bedrijven, waar DA er één van is.

Trots op de nominatie

DA staat voor vriendelijke service, persoonlijk advies en een inspirerend assortiment. Op lokaal niveau geven zelfstandig ondernemers invulling aan deze waarden. Zij kennen de klant en zorgen er graag voor dat zij zich welkom voelt in de winkel. Dat de consument DA wederom ziet als één van de klantvriendelijkste bedrijven van Nederland, is voor de drogisterijketen iets om trots op te zijn. Algemeen Directeur Johan Boeijenga: ‘Consumenten zoeken in de winkel, naast een gunstige prijs, naar een goed en betrouwbaar advies, dat krijgen zij bij DA. In de DA winkels staat altijd deskundig personeel klaar voor de klant. Deze nominatie is, een jaar na de winst, voor ons een mooie bevestiging dat we nog steeds goed bezig zijn'.

De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf

Aan de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat een representatief online onderzoek onder 2500 Nederlandse consumenten vooraf. De respondenten zijn willekeurig geselecteerd uit De Onderzoek Groep, het consumentenpanel van MarketResponse. Zij konden in de vragenlijst aangeven hoe zij de klantvriendelijkheid van bedrijven waar zij klant zijn beoordeelden op 5 klantvriendelijkheidscriteria. Het onderzoek resulteert in een shortlist van 10 klantvriendelijke bedrijven. Op basis van deze shortlist bepaalt een consumentenjury wie zich voor een jaar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland mag noemen.

Meer informatie

De verkiezing is zes jaar geleden ontstaan naar een idee van MarketResponse en Egbert Jan van Bel. Meer informatie over de uitreiking, het onderzoek en de genomineerden is te vinden op: www.klantvriendelijkstebedrijf.nl.

Bron: www.da.nl

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief