D.I.O. lanceert iPhone applicatie

Geplaatst op: 08-06-2010

D.I.O. heeft een gratis gezondheidswijzer voor iPhone-gebruikers gelanceerd. De applicatie geeft informatie over bij de drogist verkrijgbare geneesmiddelen.

D.I.O. gezondheidswijzer

D.I.O. lanceert iPhone applicatieDe D.I.O. gezondheidswijzer laat in één oogopslag zien waar een geneesmiddel voor bedoeld is, voor welke leeftijden het geschikt is en wanneer de consument het beter niet kan gebruiken (contra-indicaties). Consumenten kunnen het geneesmiddel opzoeken door de barcode van het product te scannen, of via een alfabetische lijst.

Daarnaast kan de consument voor persoonlijk advies navigeren naar de dichtstbijzijnde D.I.O. drogisterij aan de hand van de GPS-locatie. Ook worden direct de openingstijden getoond.

Advies via internet

De consument surft steeds vaker vanuit zijn luie stoel naar informatie. De online-drempels zijn steeds lager: er is overal en altijd toegang tot internet, zelfs via het mobiele netwerk. D.I.O. speelt met de lancering van de iPhone-applicatie op deze trend in. De bedoeling is om nieuwe klantengroepen te bereiken die niet zo gauw een D.I.O. drogist binnenstappen voor advies.

24 uur per dag

Consumenten die online informatie opzoeken vormen een andere doelgroep dan de consument die naar een kwaliteitsdrogist gaat voor advies, een aardige en deskundige verkoopster of voor het ruiken en voelen van een product. De gemaksconsument wil vrijheid en zich informeren wanneer het hem uitkomt. D.I.O. kan met deze applicatie haar (potentiële) klanten optimaal bedienen: consumenten kunnen 24 uur per dag informatie opzoeken.

De basis van deze informatie bestaat overigens uit de gegevens die de KNDB heeft verzameld voor de kassacheck.

Extra service

Daarnaast willen veel consumenten nog voordat zij een winkel binnengaan meer weten over het product, zodat ze beter in gesprek kunnen gaan met de verkoopster. Uit onderzoek in andere branches is bovendien gebleken dat de deskundigheid van personeel hoger wordt ingeschat als de online verkregen informatie door hen wordt bevestigd.

"Wij bieden graag een extra service voor consumenten aan waarmee zij zich makkelijker kunnen oriënteren", aldus Bart de Vries, hoofd automatisering bij D.I.O. "Het uitgangspunt blijft echter om te laten weten dat ze bij D.I.O. terecht kunnen voor een persoonlijk en deskundig advies."

Een stap voor

D.I.O. is met deze applicatie haar concullega's in de branche een stap voor. Indien de applicatie goed gewaardeerd wordt gaat D.I.O. de mogelijkheden onderzoeken voor uitbreiding van de applicatie naar andere productgroepen en andere mobiele telefoons.

 

 

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief