D.I.O. opent 100ste winkel volgens nieuwe huisstijl

Geplaatst op: 27-07-2011

D.I.O. opent 100ste winkel volgens nieuwe huisstijl

D.I.O. drogisterij 't Dorpsplein in Leimuiden is de 100ste winkel die is omgebouwd naar de nieuwe uitstraling van D.I.O. 

Deskundig advies

Begin 2009 begon de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl. Het beeld moest passen bij een toegankelijke drogisterij, waar de consument terecht kan voor deskundig advies en persoonlijke service. De verwachting is dat eind dit jaar bijna alle winkels het nieuwe logo op de voorgevel hebben staan.

Herkenbaar voor consument

Angela Postma - Wassenburg, eigenaresse van D.I.O. 't Dorpsplein, straalt helemaal als ze vertelt over de ombouw maar is wel eerlijk over haar aanvankelijke aarzeling. "Ik zag op tegen de investering en dacht dat het allemaal nog wel prima was. Maar nu alles achter de rug is ben ik enorm blij! Een consument uit een andere regio herkende meteen het nieuwe D.I.O. logo! Voor mij een directe bevestiging dat we niet achter konden blijven. De gehele uitstraling is nu in één lijn en herkenbaar voor de consument. Ook heeft FACO me geholpen om naar de kosten te kijken, met een beperkt budget hebben we heel veel gerealiseerd."

Ombouw in slechts twee dagen

De winkel is slechts één dag voor het publiek dicht geweest. Ook dit heeft bespaard in de kosten. "Op zondag zijn we begonnen om de winkel leeg te halen zodat maandagochtend vroeg de interieurbouwer - AB - er bij kon. "De bouwers hebben tot ‘s avonds laat doorgewerkt. Ook mijn man heeft meegeholpen aan de verbouwing. Toen we dinsdags open gingen stonden er hier en daar nog wel wat kratten met producten maar de klanten waren alleen maar verrast over de nieuwe uitstraling".

Wijzigen van routing

Tijdens de ombouw is tegelijkertijd naar de routing van de winkel gekeken. De ruimte die is gecreëerd door slechts enkele stellingen te vervangen valt op. De winkel is overzichtelijker en er is veel loopruimte. "Door het wijzigen van de routing is niet alleen meer ruimte op de vloer gekomen, we hebben er ook schapruimte mee gewonnen. En het belangrijkste: overzicht. Doordat de producten op de schappen niet meer aan de bovenkant uitsteken kun je gemakkelijk over de stellingen heen kijken. Dat we hierdoor minder last hebben van diefstal hebben we na een paar dagen al kunnen ervaren door een dief op heterdaad te betrappen!", aldus Angela.

Investering = stijgende omzet

Over het terugverdienen van deze investering hoeft Angela zich geen zorgen te maken. Cijfers tonen bij de andere verbouwde D.I.O.-vestigingen aan dat de omzet gemiddeld 3,3% stijgt na de verbouwing. Cor Geldhof, hoofd formulemanagement, voegt eraan toe: "De ombouw van alle winkels is een enorme operatie, maar we kunnen trots zijn op het feit dat we het zo snel kunnen realiseren. Dit krijgen we voor elkaar dankzij de enorme inzet van alle betrokken medewerkers."

Nieuwe huisstijl

De nieuwe huisstijl van D.I.O. is in iedere communicatie-uiting terug te vinden en is ontwikkeld door de SVT Branding en Design Group en AB interieurbouw.

 

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief