Cosmeticabedrijf cosnova Beauty sluit boekjaar af met dubbele groeicijfers

Geplaatst op: 25-02-2014

Cosmeticabedrijf cosnova Beauty sluit boekjaar af met dubbele groeicijfers

Het Duitse cosmeticabedrijf cosnova Beauty heeft afgelopen jaar uitstekende cijfers behaald, ze sloten het boekjaar opnieuw met dubbele groeicijfers in verkoop. Met een netto-verkoop van 247,5 miljoen euro werden de cijfers van het voorgaande jaar (212,1 miljoen euro) overtroffen met 17%.

cosnova Beauty is er dus in geslaagd de positieve omzetontwikkeling van de afgelopen jaren voort te zetten.

Bedrijfsvoering

Eigenaar en General Manager van cosnova Beauty Javier González: "Onze zeer goede verkoopprestaties vinden plaats over alle linies van onze bedrijfsvoering; met de geografische uitbreiding van onze distributie en de ontwikkeling van nieuwe verkoopkanalen in Duitsland en in het buitenland, alsmede via innovatieve concepten voor de twee cosmeticamerken essence en CATRICE".

Marktaandeel

Dankzij succesvolle productlanceringen en toegenomen distributie, is de netto-omzet gestegen en het marktaandeel gegroeid in alle regio's. De internationale markt heeft derhalve in belangrijke mate bijgedragen aan de groei en vertegenwoordigt 50% van de verkopen.

Nieuwe afzetmarkten

cosnova Beauty heeft zijn internationale expansie kunnen continueren met zeven nieuwe afzetmarkten in Europa, Zuid-Amerika, Azië, het Midden-Oosten en Oceanië. Het bedrijf blijft sneller groeien dan de markt - niet alleen in de nieuwe markten (Oost-Europa, Azië, Latijns-Amerika en het Midden-Oosten), maar ook in Europa, waar elders geen significante groei is vastgesteld.

Succesvol cosmeticabedrijf

Mathias Delor, General Manager cosnova Beauty: "Dit betekent dat cosnova Beauty een van de snelst organisch groeiende bedrijven ter wereld is, evenals een van de meest succesvolle cosmeticabedrijven in een internationale vergelijking. Volgens Women's Wear Daily (WWD), een toonaangevend internationaal vakblad, is cosnova Beauty erin geslaagd om zes plaatsen klimmen ten opzichte van vorig jaar en positie 68 te bereiken op de wereldwijde BEAUTY'S-TOP-100-ranglijst in 2013".

Snelle groei

Met de bedrijfsfilosofie om een ideaal productassortiment te bieden aan alle trendbewuste consumenten die waarde hechten aan hoge kwaliteit tegen een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding, heeft cosnova Beauty wereldwijd een snelle groei gerealiseerd op de markt van cosmetica en huidverzorgingsproducten.

Prijssegmenten

Volgens Euromonitor International, is cosmeticamerk essence het grootste cosmeticamerk ter wereld in het lagere prijssegment. Echter, marktleiderschap in het lagere prijssegment is niet het einddoel van het cosnova management. Dat is het absolute marktleiderschap bereiken per verkochte eenheid over alle prijssegmenten heen. In het boekjaar 2012 is cosnova Beauty hier in Europa al in geslaagd met het merk essence. Volgens de huidige Euromonitor International data kan essence aanspraak maken op de titel het grootste decoratieve cosmeticamerk over alle prijssegmenten heen in Europa te zijn.

Doelstellingen

Het verder versterken van deze marktpositie is één van de doelstellingen voor 2014 van cosnova Beauty. Eigenaar en General Manager van cosnova Beauty, Christina Oster-Daum: "Het is onze taak om succesvol innovatieve en unieke producten op de markt te blijven lanceren zoals ons essence gel nails@home concept of de CATRICE Liquid Metal Eyeshadows. Het is belangrijk om consequent voorwaarts te bewegen met een innovatieratio van 50% per jaar per merk; zowel voor de standaardcollectie als voor onze talrijke limited editions. Wij willen blijven bewijzen dat trend, innovatie en uitmuntende kwaliteit niet een kwestie zijn van prijs."

 

Meer over cosnova Beauty

Cosmetica concern cosnova Beauty blijft spectaculair groeien

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief