Consument kiest Nivea als 'Merk van het jaar' 2013 in categorie ‘Persoonlijke verzorging en schoonmaak'

Geplaatst op: 07-10-2013

Consument kiest Nivea als 'Merk van het jaar' 2013 in  categorie ‘Persoonlijke verzorging en schoonmaak'

Afgelopen donderdag 3 oktober is Nivea door de Nederlandse consument uitgeroepen tot ‘Merk van het Jaar' in de categorie ‘Persoonlijke verzorging en schoonmaak'. Het wereldwijde en succesvolle huidverzorgingsmerk scoorde van alle merken het hoogst op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit.

Deze Award werd aan Nivea uitgereikt tijdens de jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI).

Nivea trots op Award

Ellen van Lemmen-Verbruggen, Manager Communications Northern Europe Beiersdorf: "Wij zijn zeer verheugd met het winnen van deze Award. Voor ons is dit een bevestiging dat NIVEA met ruim honderd jaar ervaring nog steeds leading is als het gaat om kwaliteit en innovatie. Het geeft NIVEA het vertrouwen om door te gaan met de ontwikkeling van kwalitatieve en betrouwbare producten. Product innovatie is hierbij essentieel, waarvoor wij constant in gesprek zijn met onze doelgroep."

Beoordeling van 85 A-merken

Voor de 2013-editie van de FNLI Merk van het JaarAward werden in totaal 85 A-merken beoordeeld op hun merkkracht door een panel van zo'n 13.000 primaire shoppers. Belangrijkste voorwaarde voor de beoordeling was dat de respondenten het merk kennen, ongeacht of hij of zij het wel niet koopt. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in ruim 500 beoordelingen per merk en in totaal circa 60.000 merkbeoordelingen.

Merk van het Jaar Award

De FNLI Merk van het Jaar Award werd voor het zevende achtereenvolgende jaar uitgereikt door de FNLI, in samenwerking met EFMI Business School, onderzoeksbureau GfK Panel Services Benelux en Foodmagazine om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. De winnaars kregen een bronzen beeldje dat uitdrukking geeft aan het vermogen om een eigen en herkenbaar stempel op de markt te drukken.

EFMI en GfK publiceren meer details over het consumentenonderzoek op www.merkvanhetjaar2013.nl.

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief