Bundeling van krachten van lokale D.I.O.-ondernemers

Geplaatst op: 18-10-2011

Bundeling van krachten van lokale D.I.O.-ondernemers

D.I.O. Drogisterij & Parfumerie is vanaf deze maand online met een webwinkel die uniek is voor de branche. Er is één centrale webwinkel en voor elke deelnemende D.I.O.-locatie is een afzonderlijke webwinkel beschikbaar.

Momenteel betreft dat nog een pilotperiode met 5 deelnemende vestigingen.

Lokale webwinkel

Het lijkt een tegenspraak: internet is wereldwijd aanwezig, maar D.I.O. geeft de webwinkel een plaatselijk tintje. De homepages van de deelnemende D.I.O. drogisten hebben ieder een eigen stijl, die past bij de vestiging. Ook de inhoud is voor iedere winkel uniek. De lokale ondernemer stelt het winkelteam aan consumenten voor, vermeldt de openingstijden en licht zijn expertise toe. Ook kunnen hier lokale acties worden aangekondigd. De webwinkel is in basis uniform, maar voor elke deelnemende vestiging onder zijn/haar eigen vlag. Op dit moment zijn er vijf winkels online. De verwachting is dat eind 2012 alle D.I.O.-winkels een eigen webwinkel online hebben.

Meer dan 30.000 producten

Wanneer de consument voor het eerst op de site komt vindt hij de centrale webwinkel van D.I.O.. Deze dient om de witte vlekken af te dekken en de vindbaarheid van de afzonderlijke webwinkels te vergroten. Het assortiment van de gezamenlijke webwinkel bevat bijna 30.000 artikelen, dit is meer dan elke vestiging afzonderlijk.

De levering

De bestelling (voor 21.00 uur) wordt de volgende dag thuisbezorgd of kan -gratis- de dag daarna worden afgehaald in een D.I.O.-winkel in de buurt. Consumenten betalen aan de kassa, waardoor de deur naar extra aankopen open blijft. Ook het Madelief assortiment, een verantwoord en duurzaam alternatief binnen alle productgroepen, is binnenkort in de webwinkel verkrijgbaar. Het huismerk Idyl is dat momenteel al.

Uitstekende partner, extra service

De D.I.O. drogist biedt met een lokale webwinkel een extra service aan zijn consumenten, maar ook bereikt hij nieuwe consumentengroepen. De webwinkel biedt een uitgebreid assortiment door middel van een virtueel magazijn dat 24 uur per dag open is. Bij de logistieke afhandeling wordt gebruik gemaakt van de expertise van Drogisterij.net.Voor D.I.O. is Drogisterij.net een uitstekende partner. Ze bestaan al tien jaar en hebben 600.000 unieke bezoekers per maand en 70.000 vaste klanten. Ook zijn ze aangesloten bij de Thuiswinkel organisatie.

Virtueel ondernemerschap

De consument winkelt straks bij de webwinkel van bijvoorbeeld D.I.O. Zijp, maar feitelijk is dat bij de grootste internetdrogist van Nederland. Hiermee wordt de kracht van de combinatie van lokaal ondernemerschap en een professionele landelijke organisatie, ook in de virtuele wereld geïntroduceerd. FACO, de moederorganisatie, biedt dit de D.I.O. drogist aan tegen de beste voorwaarden in de markt. Gjalt de Vries, bedrijfsleider bij D.I.O. IJburg fungeerde met zijn winkel als één van de pilotstores. ‘Wij zijn verheugd nu ook online onze consumenten te kunnen bedienen en verwachten ook veel nieuwe kopers te mogen begroeten'.

Online winkelgedrag

Uit een recent onderzoek onder 1110 consumenten in opdracht van Stroom blijkt dat de Nederlandse consument online geen ander winkelgedrag vertoont. Of men nu vaak of minder vaak online winkelt; men hecht het meeste belang aan de kwaliteit, betrouwbaarheid en het assortiment van de winkel. Dit zijn tevens de kernwaarden van D.I.O. en met de webwinkel erbij denkt de organisatie haar bezoekers nog beter tegemoet te komen in die behoefte.

 

Meer artikelen

Default 120x600
Algemeen
Schrijf u in voor de nieuwsbrief