Beste D.I.O. drogisterij van 2012: D.I.O. drogisterij 't Diep uit Steenwijk

Geplaatst op: 31-10-2012

Beste D.I.O. drogisterij van 2012: D.I.O. drogisterij 't Diep uit Steenwijk

Dinsdag 30 oktober jl. was het zover, FACO-D.I.O. drogisterijen maakte bekend wie dit jaar de felbegeerde titel voor de beste D.I.O. drogisterij van 2012 in ontvangst mocht nemen! Een jaarlijks terugkerende prijs die D.I.O. uitreikt aan de winnaar die gekozen wordt uit de categorieën ‘Meest commerciële winkel', ‘Local hero', ‘Meest klantvriendelijke winkel', ‘Beste nieuwkomer' en ‘Beste eigen winkel'.

Dit jaar sleepte D.I.O. drogisterij 't Diep uit Steenwijk de felbegeerde titel ‘Beste D.I.O. van 2012' in de wacht.

D.I.O. drogisterij 't Diep de grote winnaar!

Twee en een half jaar geleden openden Marjo en Bert Vis hun winkel ‘t Diep in Steenwijk en nu al mogen ze zich ‘Beste D.I.O. van het jaar' noemen. En niet zonder reden. Marjo en Bert, die ook eigenaar zijn van een C1000 supermarkt in hetzelfde winkelcentrum, runnen de gecombineerde D.I.O. drogisterij met Pour Vous; een succesvolle combinatie in Steenwijk, zo is gebleken. Ze maken volop gebruik van alle formule-elementen en houden daar bovenop nog extra acties. Niet voor niets waren zij genomineerd in de categorie ‘Meest commerciële winkel'. Klantenacties zoals spaarsystemen, tweewekelijkse advertenties in plaatselijke media, klantenavonden op het gebied van cosmetica of gezondheid, visagie-avonden die druk bezocht worden, een schoonheidssalon en een leestafel in de winkel waar de klant koffie kan drinken. Dit alles, en dan vergeten we nog de originele tuktuk die met reclameteksten van D.I.O. door Steenwijk rijdt, maakt dat het complete team van drogisterij 't Diep zich met trots ‘Beste D.I.O. drogisterij van 2012' mag noemen.

‘Local hero' 2012: D.I.O. drogisterij De Vlinder uit Schijndel

In de categorie ‘Local hero' is D.I.O. drogisterij De Vlinder uit Schijndel bekroond. Redenen om te winnen in deze categorie, zijn volgens de jury; geduldig en vriendelijk personeel, winkel presenteert zich op lokale festiviteiten, workhops en demo's in de winkel en actief werken met een klantenbestand. De klanten van drogisterij de Vlinder worden in de winkel op persoonlijke wijze benaderd, de winkel maakt gebruik van de lokale pers en de sociale media. Daarnaast laten zij de klanten profiteren van hun successen door goede acties. Kortom, een terechte winnaar.

Meest klantvriendelijke winkel' 2012: D.I.O. drogisterij Antoinette uit Zoetermeer

D.I.O. drogisterij Antoinette uit Zoetermeer heeft de eerste plaats weten te veroveren in deze categorie. Een winkel waar veel aandacht is voor de klant. Met haar klantvriendelijke beleid zetten zij hun winkel in Zoetermeer en omgeving stevig op de kaart. Een toegankelijke winkel met een breed en diep assortiment, en met het Madelief assortiment en de D.I.O. webshop onderscheiden zij zich in de drogisterijmarkt.

‘Beste nieuwkomer' 2012: D.I.O. drogisterij Lelydorp uit Paramaribo

D.I.O. groeit en is nu ook al buiten onze landsgrenzen te vinden, zoals in Paramaribo, Suriname. D.I.O. Lelydorp is erin geslaagd om in korte tijd een commerciële winkel neer te zetten. Zij zijn de terechte winnaar in deze categorie omdat de winkel is neergezet met een zeer aparte maatvoering en met beperkte steun vanuit FACO. Tijdens de opening dreigde de openbare orde zelfs in het geding te komen; de winkel moest gesloten worden, omdat de winkel anders letterlijk aan zijn eigen succes ten onder dreigde te gaan. De winkel ziet er uit als een plaatje en zou zeker niet misstaan in een drukke winkelstraat in Nederland.

‘Beste eigen winkel' 2012: D.I.O. drogisterij Michelle uit Den Haag

Zoals bekend heeft D.I.O. een aantal eigen winkels, waaronder de winnaar in deze categorie: D.I.O. Michelle in Den Haag. De winkel ziet er altijd top, netjes en schoon uit. Het team weet verbluffend goed om te gaan met en in te spelen op de clientèle uit de chique wijk waarin de winkel ligt. Het team kent bijna alle klanten bij naam, de klant is koning en wordt altijd verwend. Daarnaast blijft de omzet van deze winkel, tegen de verdrukking in, groeien. Een hele prestatie.

Aandacht voor klant en team

D.I.O. drogisterij 't Diep ontvangt een waardebon t.w.v. €1000. Het team kan een dagje erop uit, op deze dag zal FACO-D.I.O. drogisterijen zorgen voor vervangend personeel in de winkel. Maar het allerbelangrijkste van deze prijs is dat de D.I.O. ondernemer zich een jaar lang in de kijker kan zetten bij de klanten. De klanten worden in het zonnetje gezet en voortdurend zal de ondernemer de aandacht kunnen vestigen op zijn/haar sterke punten. Kortom, dat succes niet vanzelf komt, bewijzen de bovenstaande ondernemers!

Bekijk ook de winnaars van Beste D.I.O. van het jaar 2010 en Beste D.I.O. van het jaar 2011.

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief