Beste D.I.O. drogisterij 2013: D.I.O. drogisterij Mark en D.I.O. drogisterij de Vlinder!

Geplaatst op: 02-09-2013

Beste D.I.O. drogisterij 2013:  D.I.O. drogisterij Mark en D.I.O. drogisterij de Vlinder!

Op zondag 1 september tijdens de Health & Beautiful beurs heeft FACO-D.I.O. drogisterijen de beste D.I.O. drogisterij van 2013 gekozen. Een prijs die D.I.O. jaarlijks uitreikt aan de winnaar die gekozen wordt uit de categorieën ‘Meest commerciële winkel', ‘Local hero', ‘Beste nieuwkomer' en ‘Beste eigen winkel'.

Dit jaar sleepten D.I.O. drogisterij Mark uit Lieshout en D.I.O. drogisterij de Vlinder uit Schijndel allebei de felbegeerde titel ‘Beste D.I.O. drogisterij van 2013' in de wacht.

Punten verdienen

Voor het eerst hebben de D.I.O. winkels dit jaar zelf direct invloed gehad op de te behalen punten. Men kon punten verdienen door o.a. foto's in te sturen van goedgeplaatste geselecteerde acties, positieve feedback van klanten te ontvangen en het organiseren van een workshop/braderie of iets dergelijks. Men kon echter ook punten verliezen als er een klacht binnen kwam via de website.

Overall winnaars 2013: D.I.O. drogisterij Mark te Lieshout en D.I.O. drogisterij de Vlinder te Schijndel

Een gedeelde eerste plaats voor deze twee ondernemers. Zij zitten op een steenworp afstand van elkaar. Beide ondernemers slagen er in door persoonlijk advies en een toegepast assortiment invulling te geven aan de rol van de drogist zoals wij die binnen de D.I.O. formule graag zien. Mark Lommen heeft als startend ondernemer bewezen zich een plek te kunnen veroveren in het dorp door lokale initiatieven. Terwijl de ervaren ondernemer van D.I.O. drogisterij de Vlinder door de juiste commerciële activiteiten een speler van belang is geworden in haar dorp.

Intensieve samenwerking

In de geest van ‘samenwerken waar het kan, alleen doen waar het moet' werken beide ondernemers, samen met een aantal andere ondernemers, intensief met elkaar samen. Ook dat ligt precies in de lijn van hoe wij de invulling van het D.I.O. ondernemerschap graag zien. Omdat zij beiden hun vak uitzonderlijk goed beheersen, maar voor de rest onvergelijkbaar zijn, was het onmogelijk om één winnaar te kiezen. Daarom niet één winnaar in 2013 maar twee!

‘Local Hero' 2013: D.I.O. drogisterij Klaver 4 te Sleen

Onderneemster Bea Kortwijk runt de winkel samen met haar dochter Daniëlle. Het bijzondere aan deze winkel is dat de kelderverdieping niet alleen ruimte biedt aan een schoonheidssalon, maar ook een grote ruimte heeft waar workshops worden gehouden en demo's worden gegeven. Cadeautjes inpakken hebben ze bij D.I.O. Klaver in Sleen tot een ware kunst verheven. Bea en Daniëlle zitten boordevol ideeën om klanten te trekken èn te behouden. De winkel ziet er altijd mooi en tip top uit en het assortiment is afgestemd op de wensen van hun klanten. Genoeg aanleiding dus om de eerste prijs in de wacht te slepen in deze categorie.

‘Meest commerciële winkel' 2013: D.I.O. drogisterij Binco te Eerbeek

Ondernemer Remco Bins opende D.I.O. drogisterij Binco in juli 2011. Op commercieel gebied heeft Remco Bins bewezen een scherp oog voor detail te hebben. De winkel ziet er op ieder moment van de dag commercieel krachtig uit, er wordt veel aandacht besteed aan de invulling en de presentatie van lopende promoties. Ook op lokaal gebied weet deze ondernemer zich te onderscheiden met assortimenten zoals Madelief, Erica en Vitility. Dit assortiment brengt hij bij de klant onder de aandacht door ‘zelfgemaakte' flyers. Deze zien er zeer flitsend uit en ze sluiten goed aan bij het promotiemateriaal van D.I.O. Een dik verdiende winnaar in de categorie ‘Meest commerciële winkel'.

‘Beste nieuwkomer' 2013: D.I.O. drogisterij Body & Mind te Monnickendam

Anderhalf jaar geleden opende Denise Blaauw haar winkel. Bijzonder, want het was een nieuwe formule binnen D.I.O., de Natuurdrogist. Na het nodige zoeken binnen het aangeboden assortiment heeft Denise haar draai helemaal gevonden. Ze kent iedere klant in het dorp, is kundig in haar adviezen en heeft een commercieel aantrekkelijke winkel neer weten te zetten. Bovendien zet ze het concept de Natuurdrogist overtuigend neer door de klant veel keuze in het assortiment natuurlijke producten te bieden. Een overtuigende beste nieuwkomer!

‘Beste eigen winkel' 2013: D.I.O. drogisterij Michelle 1 te Delft

Deze winkel ziet er altijd netjes en opgeruimd uit, ondanks het feit dat er op elk moment van de dag klanten binnen lopen. De eerste prioriteit van de dames in de winkel is omzet draaien, zo getuigen de rapporten van de mysterie shoppers. Ze hebben al heel wat stormen moeten doorstaan, maar hebben altijd een stralende glimlach voor de klanten in petto, klanten die nooit hun traantjes zagen die af en toe in de kantine vielen. In deze winkel wordt ook nog gewerkt voor ‘Het collectief Michelle's'; maandelijks versturen ze hier alle 100-puntenkaarten, ook voor de andere Michelle-winkels.

De welverdiende titel en prijs

De ultieme prijs ‘een zaterdag vrij en uit met het hele team' hebben de beide winnaars van 2013 in ontvangst mogen nemen. Beide winkel worden die dag gerund door de voltallig directie van FACO, de winkelaccountmanager en eventueel nog hulp uit een van de eigen winkels. Wie wil er niet probleemloos een zaterdag uit met het hele team? Maar het allerbelangrijkste van deze prijs is dat de D.I.O. ondernemers zich een jaar lang in de kijker kan zetten bij de klanten. De klanten worden in het zonnetje gezet en voortdurend zullen de ondernemers de aandacht kunnen vestigen op hun sterke punten. Kortom, dat succes niet vanzelf komt, bewijzen de bovenstaande ondernemers.


Bekijk ook de winnaars van:

Beste D.I.O. drogisterij van 2012: D.I.O. drogisterij 't Diep uit Steenwijk

De Beste D.I.O. Drogist van het jaar is bekend! 2011

Beste D.I.O drogist van het jaar gekozen 2010

Meer artikelen

Default 120x600
Algemeen
Schrijf u in voor de nieuwsbrief