Beste D.I.O drogist van het jaar gekozen

Geplaatst op: 23-09-2010

Beste D.I.O drogist van het jaar gekozen

Maandag 20 september jl. vond de jaarlijkse D.I.O. Relatiedag plaats. Dit jaar was net even anders dan voorgaande jaren, de formuledag en de leveranciersdag waren gecombineerd tot één evenement, genaamd de D.I.O. Experience.

Trio-presentatie

De dag begon met een trio-presentatie van Algemeen directeur Jos Jongstra, Directeur Retail Tom de Wit en Hoofd Category Management Arjan van der Lingen voor de formuledeelnemers. Ze keken naar de kansen en bedreigingen voor de zelfstandige D.I.O. drogist en tevens presenteerden zij de toekomstplannen voor de D.I.O. formule.

175 webwinkels

Een greep uit de plannen voor het komende jaar: 175 webwinkels binnen een centrale D.I.O.-webshop, een selectie natuurlijke producten Madelief genaamd en D.I.O. presenteert haar eerste commercial op de Nederlandse televisie. Na het onthullen van de plannen in 2011 konden de ondernemers de ‘markt' bezoeken waar diverse leveranciers met stands stonden. Verschillende leveranciers presenteerden hier hun producten. Het thema van de markt was zintuigen. Ondernemers konden van alles proeven, ruiken en zien.

Beste D.I.O. van het jaar

Na de gezamenlijke borrel waar de leveranciers ook bij aanwezig waren werd de beste D.I.O. drogist van het jaar bekend gemaakt. Dit jaar heeft ook de verkiezing een iets andere invulling gekregen. Er waren dit jaar 4 categorieën, de winnaars zijn:

  • Beste nieuwkomer D.I.O. drogisterij Bea van Lagen te Kootwijkerbroek
  • Formule-uitstraling D.I.O. drogisterij Molenaar te Bleiswijk
  • Local Hero D.I.O. drogisterij Elly te Odoorn
  • Klantgerichtheid D.I.O. drogisterij Anna te Anna Paulowna


Glazen award

De winnaars ontvingen naast de gebruikelijke felicitaties en bloemen allemaal een cheque ter waarde van € 400 en een prachtige glazen award. Daarnaast krijgen ze een advertentie aangeboden met ondersteunend PoS materiaal. Maar het allerbelangrijkste van deze wedstrijd is dat de D.I.O. drogist zich met deze prijs op zak in de kijker kan zetten. Hij kan zijn klanten in het zonnetje zetten en extra aandacht vestigen op zijn sterke punten. Zo'n trofee op de toonbank is uiteraard een goede reclame voor de D.I.O. drogisterij.

'Overall-winnaar'

Naast deze gelukkige winnaars werd er nog een speciale ‘overall-winnaar' gekozen namelijk de D.I.O. Drogist van het jaar 2010. De winnaar, D.I.O. drogist Ans te Beesterzwaag, had op alle onderdelen goed gescoord en kreeg een wisseltroffee mee naar huis, een cheque ter waarde van € 1000 én als extra bonus wordt de winkel een weekend lang gerund door het managementteam van FACO.

Beste D.I.O. Leverancier

Ook de leveranciers van D.I.O. werden niet vergeten. De beste D.I.O. leverancier van afgelopen jaar, Remark, krijgt een gratis advertentie in het Eviva magazine.

Afsluiting met Big Black & Beautiful

De D.I.O. Experience werd afgesloten met een walking dinner en een spetterend optreden van Big Black & Beautiful. De dames zorgden voor een gezellig sfeer en afsluiting van een geslaagde dag.

Meer artikelen

Default 120x600
Algemeen
Schrijf u in voor de nieuwsbrief