Ambitieuze plannen voor Pour Vous Parfumerie

Geplaatst op: 11-07-2011

Ambitieuze plannen voor Pour Vous Parfumerie

Pour Vous Parfumerie is inmiddels al meer dan vijftig jaar specialist op het gebied van cosmetica.Tijdens de marketingpresentatie op 20 juni jl. maakte de organisatie bekend haar diensten flink uit te gaan breiden en staan er voor de komende tijd een hoop marketingplannen op de agenda.

Uitbreiding

De huidige faciliteiten van Pour Vous Parfumerie - sales, marketing en bedrijfsondersteuning - worden aangevuld met een franchise- (Pour Vous Franchise) en een drogisterijformule in samenwerking met Crest Groep en Van der Doelen. Pour Vous heeft hierbij de ondersteuning van drogisterijformule D.I.O., met wie ze reeds een samenwerkingsverband heeft. "Wij willen een formulehuis zijn voor alle zelfstandigen in Nederland. De uitbreiding van faciliteiten versterkt onze positie in de markt en stelt onze ondernemers in staat hun marktaandeel te vergroten", zegt Paulien Ruiter, directeur van Pour Vous Parfumerie.

Belangrijke voordelen

De Pour Vous Franchise heeft een aantal belangrijke voordelen, zo wordt verteld. Zo zou het startersrisico kleiner zijn, omdat men zich aansluit bij een bekende en succesvolle formule met een goede reputatie. Verder neemt Pour Vous taken over, waardoor de ondernemer meer tijd heeft voor kerntaken als klantcontact en contact met de medewerkers. Ook belangrijk is de begeleiding die ondernemers krijgen bij de start van de onderneming en tijdens het vervolgtraject. Alle leden van Pour Vous, net als alle aandeelhouders hebben de uitbreidingsplannen goedgekeurd.

Marketing

Persoonlijk advies is erg belangrijk in het concept van de Pour Vous Parfumerie, daarom zullen klanten in aparte promotieweken via folders, tv- en radiocampagnes en internetmailingen heel gericht worden geïnformeerd over nieuwe producten en acties van een bepaald merk. Gedurende de twee weken dat zo'n promotie duurt, zal het personeel het deelnemende merk vertegenwoordigen. Social media worden steeds populairder, ook als het op marketing aankomt. Ook Pour Vous Parfumerie is actief op het sociale netwerk Hyves en sinds kort ook op Twitter en Facebook. Consumenten kunnen daar lid worden van de speciale pagina's van de parfumerie. Via deze social media kunnen ze op de hoogte worden gehouden van het laatste nieuws rondom de winkels en de cosmeticamarkt.

Geurzuil

Pour Vous zal verder een iPhone-app uitbrengen en er gaat een webwinkel komen. Ook heeft het bedrijf in elke vestiging de speciale Pour Vous-radio aanstaan. Hierop zijn behalve muziek ook de acties en promoties van de week te horen. Verder is er voor merken de mogelijkheid om een van hun geuren een week tentoon te stellen op een 'geurzuil'. Dit is een apart, groot display waar de consument de geur kan zien, kan uitproberen en eventueel gelijk mee kan nemen. Voor personeel bestaat het zogenoemde Pour Vous Journaal, waarop items worden uitgezonden die relevant zijn voor ondernemers en hun verkoopteam.

Pour Vous Parfumerie Awards

Naast de promotieplannen heeft Pour Vous Parfumerie de winnaars van de awards voor de beste lancering 2010/2011 bekendgemaakt. De awards werden uitgereikt aan de leveranciers van de producten. De winnaars zijn gekozen door zowel de Pour Vous-ondernemers als de consumenten. Winnaars van beste lancering van dames- en herengeur zijn respectievelijk Jimmy Choo en JOOP! De award voor huidverzorging gaat naar Shiseido, Chanel wint de award voor beste lancering van maquillage en Thierry Mugler krijgt de prijs voor de beste overall promotie.

Meer artikelen

Default 120x600
Algemeen
Schrijf u in voor de nieuwsbrief