Action steeds meer concurrent van drogist en supermarkt

Geplaatst op: 08-07-2011

Action steeds meer concurrent van drogist en supermarkt

Drogisterijen en supermarkten krijgen steeds meer concurrentie van de Action, de gelopen twee jaar groeide het aantal filialen met 25% naar maar liefst 256 filialen.

1 op de 3 huishoudens 

Zeventien jaar geleden opende de eerste Action-winkel in Nederland, momenteel hebben ze 256 filialen en er staan nog veel nieuw te openen filialen in de planning. Ook worden de winkels steeds groter. Afgelopen jaar heeft 1 op de 3 huishoudens bij de Action een aankoop gedaan uit het supermarktassortiment met een gemiddelde omzet van € 9,42 per bezoek.

Van 51 miljoen naar 137 miljoen 

Behalve drogisterijen hebben ook de supermarkten flink concurrentie van de Action. De afgelopen vier jaar is de omzet van Action van 51 miljoen naar 137 miljoen euro gestegen op jaarbasis. Supermarktketen Deen ziet de klanten het meest naar de concurrent gaan, bij de drogisterijen is dat DA.

Laagste prijs

Action is opgericht in 1993, het succes is het telkens wisselende aanbod tegen de laagste prijs. Ze verkopen o.a. babyverzorging, bad en douche, haarverf, shampoo, wasmiddel, snoep en levensmiddelen maar ook veel artikelen uiteenlopend van schrijfwaren tot textiel. 

 

Meer artikelen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief